4. ŘÍZENÍ JAKOSTI
Řízení jakosti (pojem, vývoj, ISO 9000 – 9004, význam, srovnání TQM a ISO) Podnikatel poskytující služby zákazníkům, nebo produkující jiné výkony musí brát značný ohled na jakost poskytovaných služeb či vyprodukovaných výkonů, neboť zákazník se vždy bude při nákupu vracet k dodavatelům, se kterými má dobré zkušenosti, nebo kteří si získali dobré jméno díky kvalitě svých výrobků či služeb. Jakost lze definovat jako souhrn vlastnosti a charakteristik výrobku či služby podmiňující schopnost uspokojovat potřeby. O jakosti mluvíme tehdy, když srovnáváme skutečnost s tím, co by mělo být. Základní rysy systému TQM (Total Quality Management)Total – celý podnikQuality – jakostManagement – aktivně prováděný proces Jedná se o filozofii firmy. Hlavním cílem je zlepšovat služby zákazníkům a snižovat náklady na odstraňování chyb. Cílem všeho snažení v rámci TQM je zákazník, neboť jen on sám rozhoduje, zda koupí výrobek podniku.