Velkoobchod
velkoobchod = plní nezastupitelnou roli v systému prodejních cest. Firmy zabývajících se velkoobchodní činností kupují výrobky za účelem jejich dalšího prodeje maloobchodním či jiným organizacím. Mají velké skladovací prostory. Funkce :n překonání časového nesouladu mezi výrobou a spotřeboun zajišťuje dopravu do maloobchodní sítěn přetváří úzký sortiment na širokýn podílí se na dohotovení zboží (pražení kávy, dozrávání ovoce aj)n poskytuje tržní informace aj. Sklady velkoobchodu překlenují trojí rozpor mezi výrobou a spotřebou:n rozpor sortimentí – přetváří úzký sortiment výrobní na široký sortiment obchodnín rozpor množstevní a časový – vytváří zásoby v rozsahu nutném k pružnému zásobování odběratelů, překlenuje časový nesoulad mezi výrobou a spotřeboun rozpor prostorový – zajišťuje dopravu do maloobchodní sítě, což je vzhledem k hustotě sítě z hlediska výrobců prakticky nemožné Typy: 1. Tradiční velkoobchodní podnikposkytuje všechny nebo většinu funkcí. Nakupuje zboží od výrobců a prodává je většinou maloobchodníkům. Stává se vlastníkem zboží. Jedná se o u nás nejčastěji se vyskytující typ velkoobchodního článku.