9. VÝROBNÍ STRATEGIE
Výrobní strategie – pojem, cíle, pojmy, přínosy softwarového řešení, postup při řízení výroby, centralizované a decentralizované systémy, optimalizace výrobní dávky. Cílem každého výrobního subjektu je vyrábět kvalitně a co nejlevněji. Dříve se vyrábělo hromadně a na sklad, což se později ukázalo značně neefektivní neboť finanční prostředky, které má podnik pohlceny v zásobách již nemohou být využity pro jiné účely. Proto se výrobci snažili omezovat výrobu na sklad a zajistit si plynulý odběr výrobků bez jejich uskladnění. Tyto problémy vyřešila výroba na zakázku, kdy si zákazník nadiktuje své požadavky a výrobce mu je splní s tím, že ihned po výrobě jsou výrobky objednavatelem (zákazníkem) odebrány. Problémy výrobní strategien stanovení optimální velikosti výrobní dávkyn prioritu výrobních úkolůn posunutí bodu rozpojení co nejblíže k dodávkám surovin (zakázková výroba) Vysoké nároky na zpracování dat musí být řešeno softwarově. Moderní informační technologie dokáží zkrátit dobu rozhodování a určit to, co je pro podnik správné. Dokáží do značné míry zlepšit hospodaření podniku.