24. METODA ZAVÁDĚNÍ INFORMAČNÍHO SYSTÉMU
Při zavádění logistického systému do provozu je první problém sběr pravdivých a objektivně porovnatelných údajů o všech logistických faktorech, které ovlivňují efektivnost a plynulost výroby. Patří sem výsledky analýzy vnějších a vnitřních procesů např. analýza trhu (co a kam dodat), analýza konkurence (pro odvození minimální servisní úrovně, maximální konkurenční ceny a dodací lhůty), rozbor vlastního firemního procesu (druh a design výrobku, nákladovost výroby, objednávání, manipulace,doprava a skladování, průběžná doba zásoby) a vnější vazby logistického řetězce (dodavatelé a odběratelé). To vše je nutné poznat a poté kvantifikovat do měřitelných parametrů. Odtud lze stanovit cíle ke zlepšení, začlenit je do podnikového plánu a norem a sledovat zvolené výkonové ukazatele. Aplikace moderní logistiky je závislá na úspěšném zvládnutí metod řízení, kvality a toku informací s využitím automatického zpracování dat. Úspěch firmy je spjat s úspěchem v ovládání metody a techniky hromadného zpracovávání informací. Informace se skladováním znehodnocují je potřeba maximálně zkracovat jejich dodací lhůty průběžné doby, řešit kapacity a standardizaci jejich dopravy apod. Jsou dobře ocenitelným zbožím s cenou závislou na jakosti.