Dílčí cíle mohou být protichůdné:
– cíl podniku x cíl zásobování- kvalita materiálu x cena materiálu- nízké skladové zásoby x množstevní slevy- pružnost dodávek x nízká nákupní cena Nákupní strategie 8 etap nákupního procesu:1.) stanovení potřeb organizace– bez podrobnější specifikace– zdroj: a.) plán zásobováníb.) přehled o stavu zásobc.) sběr informací z podnikových útvarů2.) informace o nabízených výrobcích– nalezení spektra výrobků a služeb- zajištění široce výběrové základny- zajištění údajů o nabízených výrobcích (parametry)- vytvoření databáze3.) detailní formulování potřeb organizace– zúžení výběrové základny – vyloučení nevyhovujících- zpřesnění parametrů výrobků4.) stanovení okruhu potenciálních dodavatelů a vyvolání nabídkového řízení5.) analýza a vyhodnocení nabídek– kritéria posuzování, ověřování věrohodnosti6.) výběr dodavatele– vícekriteriální rozhodování, bodové ohodnocení7.) jednání s dodavatelem– stanovení ceny, uzavření hospodářské smlouvy8.) trvalé hodnocení dodavatelů– perspektivnost, vývoj cen, kvalita, výrobní podmínky