MALOOBCHODNÍ JEDNOTKY
Hypermarkety = jsou obrovské samoobslužné prodejny , které se budují na okrajích měst. Předpokládají nákup pomocí automobilů, tak jsou v jejich blízkosti velké parkovací plochy. Obchodní domy – jedná se o prodejní jednotky, které nabízejí velmi široký sortiment zboží v průměrné hloubce pod jednou střechou. Diskontní prodejny – obvykle bývají členy řetězce obchodů nabízejících široký sortiment zboží s velkou obrátkou. Katalogové prodejny = zákazník si vybere zboží ve výstavní místnosti podle katalogů, vyplní objednávku a po zaplacení u pokladny je jim zboží přímo ze skladu vydáno. Tendence maloobchodu:n tendence k tržní dominanci (růst velikosti obchodních firem formou integrace a kooperace firem – tendence snižovat počet maloobchodních jednotek a zároveň zvětšovat jejich velikost)n tendence k diverzifikaci firem (specializace firem na určitý sortiment, na určitý způsob prodeje, typ maloobchodní jednotky, zaměření na určité území)n tendence k internacionalizaci (zřizovaní vlastních provozních jednotek v zahraničí včetně zámoří, nadnárodní firmy provádí velkoobchodní činnost opřenou o vlastní maloobchodní síť, kromě zboží exportují a importují i know-how) retailing – je označován jako hlavní rozvojový fenomén světového obchodu.