19. OBCHODNÍ LOGISTIKA
Obchodní logistika – pojem, složky, vztah k marketingu, diferenciace logistických řešení, předpoklady rozvoje, organizace prodejních cest Distribuční systémy lze rozdělit do dvou velkých skupin. n První skupina zahrnuje oblast zásobování výroby, pohyb surovin, výrobních meziproduktů a všeobecně pohyb materiálů ve výrobní sféře. n Druhá skupina představuje oběh zboží v rozsahů mezi výrobou a konečným zákazníkem – v tomto pojetí se logistika člení na: n logistiku průmyslovou (výrobní)n logistiku obchodní (oběhová) Obchodní logistika je vědní obor zabývající se plánováním, řízením a realizací toků zboží a informací tak, aby správná komodita byla ve správný čas, na správném místě, s co nejnižšími náklady. Funkce obchodní logistikyn uspokojovat požadavky odběratele na požadované úrovnin minimalizovat celkové náklady