6. ZPRACOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Zpracování objednávek – řešení v rámci IS, úlohy, předpovědi poptávky Hlavním úkolem tohoto subsystému je provoz komunikačního systému mezi zákazníkem a podnikatelským subjektem. Rychlost a kvalita této části informačního systému do značné míry ovlivňuje činnost celého logistického procesu. Proto se v logistice masově využívá technických prostředků zabezpečujících rychlý přenos a zpracování dat. Efektivnost používání těchto prostředků výpočetní techniky je značný, a proto se stalo užívání výpočetní techniky běžnou praxí. Podnik pracuje se dvěmi druhy objednávek: a) objednávky, které přijímá od zákazníkůb) objednávky, které sám vystavuje dodavatelům ad a) tyto objednávky jsou výsledkem komunikace mezi výrobcem a odběrateli, je jich velké množství. ad b) tyto objednávky jsou umisťovány u vybraných dodavatelů a podnik jich umisťuje podstatně méně, než jich přijímá. Kritéria pro volbu přenosu Pro přenos objednávek je možno použít řadu technických prostředků jako je pošta, telefonní hovor, modem, počítačová síť atd. Závisí na rychlosti, nákladnosti, přesnosti a spolehlivosti, kdy a jaký druh přenosu použijeme.