Efektivní reakce zákazníka
Kombinace logistických strategií. Zvláštní varianta rychlé odezvy vyvinutá v oblasti výroby a obchodu s potravinářským zbožím. Zaměřuje se na hodnotovou stránku logistických řetězců (zdrojem je snížení stavu zásob, omezení skladů) a eliminaci činností, které nepřidávají hodnotu.Strategie efektivní reakce zákazníka:a.) plošné včlenění EDI v rámci logistického řetězce jak mezi dodavateli a výrobci, tak mezi výrobci a distributory, distributory a zákazníkyb.) větší využití dat z elektronických pokladen získaných na základě širšího a přesnějšího použití čárových kódůc.) vztahy spolupráce mezi výrobci, distributory, dodavateli a zákazníkyd.) kontinuální doplňování zásob a toku zboží v distribucie.) zdokonalený výrobní management a podpora prodejeEfektem je potenciální snížení vnitřního stavu zásob na trase až o 70%.
Metody pro řešení logistických problémů
Logistika se v průběhu svého vývoje mění:– z taktického vykonavatele marketingových dispozic jak dodat zboží na trh- v aktivního spolutvůrce strategie podniku a dostává podobu horizontálně a vertikálně integrovaného systému