Maloobchod
maloobchodem = rozumíme činnosti spojené prodejem zboží a poskytováním služeb konečnému spotřebiteli pro jeho osobní potřebu. Maloobchodním prodejem se zabývají kromě maloobchodu i výrobci. Do maloobchodního prodeje zahrnujeme i přímý marketing. U maloobchodu je samozřejmá pružnost tzv. maloobchodního mixu. Ten je tvořen umístněním prodejny, jejím dispozičním řešením, vybavením, personálem, cenovou hladinou, sortimentem a rozsahem služeb. MALOOBCHODNÍ JEDNOTKY Specializované prodejny = jsou rozšířeny zejména u nepotravinářského sortimentu. Zákazníkům nabízejí úzký výrobní sortiment zboží, prodávaný však ve velké hloubce. Personál prodejny se vyznačuje vysokou profesionalitou. Prodejny se zbožím denní spotřeby = reprezentují prodejny se základním potravinářským sortimentem popř. dalším doplňkovým sortimentem (časopisy, cigarety..) Supermarkety – jsou velké samoobslužné prodejny převážně se sortimentem potravinářským a potřebami pro domácnost a s prodlouženou otevírací dobou.